جمله بلاگ*جملات ناب*سخنان ناب آموزنده,سخن بزرگان

جمله بلاگ*جملات ناب*سخنان ناب آموزنده,سخن بزرگان,سخنان بزرگان

جمله بلاگ*جملات ناب*سخنان ناب آموزنده,سخن بزرگان

جمله بلاگ*جملات ناب*سخنان ناب آموزنده,سخن بزرگان,سخنان بزرگان

اشعار هوشنگ ابتهاج : آخر دل است این ، سایه گل

شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۲۵ ب.ظ

آخر دل است این


دل چون توان بریدن ازو مشکل است این


آهن که نیست جان من آخر دل است این


من می شناسم این دل مجنون خویش را


پندش مگوی که بی حاصل است این


جز بند نیست چاره ی دیوانه و حکیم


پندش دهد هنوز، عجب عاقل است این


گفتم طبیب این دل بیمار آمده ست


ای وای بر من و دل من، قاتل است این


کنت چرا نهیم که بر خاک پای یار


جانی نثار کردم و ناقابل است این


اشک مرا بدید و بخندید مدعی


عیبش مکن که از دل ما غافل است این


پندم دهد که سایه درین غم صبور باش


در بحر غرقه ام من و بر ساحل است این


سایه ی گل


ز پرده گر بدر آید نگار پرده نشینم


چون اشک از نظر افتد نگارخانه ی چینم


بسازم از سر زلف تو چون نسیم به بویی


گرم ز دست نیابد که گل ز باغ تو چینم


مرو به ناز جوانی گره فکنده بر ابرو


که پیر عشقم و زلف تو داده چین به جبینم


ز جان نداشت دلم طاقت جدایی و از اشک


کشید پرده به چشمم که رفتن تو نبینم


ز تاب آن که دلم باز سر کشد ز کمندش


کمان کشیده نشسته ست چشم او به کمینم


اگر نسیم امیدی نبود و شبنم شوقی


گلی نداشت خزان دیده باغ طبع حزینم


به ناز سر مکش از من که سایه ی توام ای سرو


چو شاخ گل بنشین تا به سایه ی تو نشینم

نظرات  (۱)

  • هادی اسماعیلی فضل
  • سلام  وب خوبی دارین . تک بیت  همراه با عکس نوشته خواستین در خدمتیم.
    همیشه زجر دشمن شادی آور نیست گاهی هم
    دل یک گربه با مرگ سگی ولگرد می گیرد

    بنشین برایت حرف دارم در دلم غوغاست
    وقتی که شاعر حرف دارد آخر دنیاست
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی